logo

  • Diagnostika tela
  • Výživová pyramída
  • Previous
  • Ďalší

CENTRUM VÝŽIVY A ZDRAVIA

Správna výživa je základ zdravia

Poradenstvo o výžive

Správna úprava výživy vo vašej životospráve môže priaznivo ovplyvniť veľa prípadných zdravotných komplikácií, ktorými sú:

  •  Vysoká hladina krvnej glukózy (cukrovka)
  • Vysoká hladina cholesterolu
  • Vysoký krvný tlak, ateroskleróza
  • Problémy s vylučovaním (pravidelné zácpy, vetry)
  • Zvýšené množstvo podkožného tuku
  • Znížené množstvo aktívnej hmoty (podvýžíva)

Ak máte akékoľvek problémy so stravovaním, neváhajte sa obrátiť na nášho odborného poradcu. Pretože zdravý životný štýl nie je len o pohybe, ale aj o výžive.

ČO PRE VÁS MÔŽE UROBIŤ VÝŽIVOVÝ PORADCA A LEKÁRNIK V JEDNEJ OSOBE?
Podrobne zhodnotí Váš doterajší životný štýl, spôsob stravovania a pohybové aktivity.

  • Vysvetlí základné princípy zdravého chudnutia. Bude Vaším osobným sprievodcom chudnutia a poskytne Vám oporu, motiváciu a disciplínu
  • Vytvorí pre Vás optimálny a Vami prijateľný program pre redukciu váhy
  • Podá podrobné informácie, výživový plán, návrh potravinového koša, časový harmonogram
  • Vysvetlí a odporučí vhodné doplnky stravy a v prípade, že trpíte chorobou, navrhne pre Vás vhodnú pohybovú aktivitu.

VÝŽIVOVÁ PYRAMÍDA ALEBO ZDRAVÝ TANIER?

 ČO JE VÝŽIVOVÁ PYRAMÍDA?


Výživová pyramída vysvetľuje skladbu, ale aj odporúčané množstvo a pomer druhov potravín v správne zloženom jedálnom lístku. Poskytuje návod, ako sa zdravo stravovať.

Skladá sa zo 6 potravinových skupín, rozdelených do 4 poschodí. Ku každej skupine je priradený odporúčaný počet porcií, ktoré by sme mali za deň zjesť.

Fóra zdravej výživy vytvorili aktualizovanú výživovú pyramídu, ktorá odráža odporúčania v rámci zmien zdravotného stavu obyvateľov SR.

Oveľa viac sa zdôrazňuje na pravidelnosť konzumácie zeleniny, ovocia a strukovín a naopak sa upozorňuje na riziko nadmernej konzumácie pečiva. V novom pojatí sa pečivo považuje za rizikové.

Pečivo je najlacnejším zdroj energie, vyvoláva rýchly pocit hladu a podporuje riziko cukrovky a obezity. Pečivo sa v novej pyramíde posúva o stupienok vyššie, kde sú potraviny menej odporúčané potraviny, vrátane čistej vody sú v pyramíde.

Viac v hodné sú v ľavej časti a menej vhodné v pravej časti.

Výživová pyramída rieši aj kvalitu tuku – zdôrazňuje konzumáciu rýb a rastlinných olejov na úkor živočíšnych tukov.

Dôležité je upozorniť obmedzenie konzumácie transmastných kyselín - zloženie tukov, ktoré sú v rôznych náplniach a sušienkach.

Najnovšie vedecky predložené poznatky dávajú v stravovaní dôraz na stravu založenú na zelenine.

Čím je pestrejšia, o to je viac lepšia. Kladie sa taktiež dôraz na celozrnné potraviny (chlieb celozrnný, ovsené vločky, hnedá ryža), zdraviu prospešné tuky (ryby, hydina, fazuľa), ktoré prospievajú prevencií mnohých chronických ochorení a obezity.

Zaujímavosťou je aj fakt, že v najširšej časti pyramídy t.j. súčasť najdôležitejšieho základu zdravého stravovania je dostatok aktívneho pohybu.

 

 

Oveľa lepšou pomôckou zdravého stravovania ja podľa vedcov TANIER ZDRAVÉHO STRAVOVANIA. 

Jedna porcia na tanieri  je graficky rozdelená na 4 nerovnako veľké diely predstavujúce jednotlivé druhy potravín.

Zelenina, celozrnné potraviny, bielkoviny a ovocie a k tomu pohár vody a pár kvapiek zdravých tukov.

Zdravý tanier je jednoduchá a funkčná pomôcka zdravej výživy, ktorá vychádza z amerického My Plate, podľa odporúčaní Harvardu a PCRM.

Zloženie taniera zodpovedá moderných vedeckým poznatkom, ktorý ukazuje najlepšiu cestu k udržaniu zdravého tela a hmotnosti.

Tvorí základ zdravotnej prevencie a podpory účinnej liečby.

SPOLUPRACUJEME

SPOLUPRACUJEME

 

Predávame kozmenitku SynCare

syncare

  

 VšZP -

10% zľava pre poistencov

na meranie InBody a kurzy

zdravého chudnutia STOB

spolupracujeme s vszp

 

Prihlásenie